Elektronická podání v POHODĚ a PAMICE
Elektronická podání v programu POHODA
Elektronická podání je možné podávat přímo z programu POHODA – bez nutnosti přihlašovat se na další portály.Přímo z Pohody je možné podávat přiznání k DPH a související hlášení a podání související se zpracováním mzdové agendy. Pro elektronické podání přímo z Pohody je možné využít přihlášení do datové schránky nebo elektronický podpis.
Přihlášení prostřednictvím datové schránky
Pro využití elektronických podání prostřednictvím datové schránky je potřeba nejprve nastavit přihlašovací údaje k datové schránce. To provedeme v agendě Nastavení/Uživatelské nastavení/Datová schránka. Nejprve zatrhneme volbu Používat datovou schránku a poté vyplníme Přihlašovací jméno a Heslo. Následně stiskneme tlačítko Test připojení.
Pokud jsme údaje vyplnili správně, program POHODA naváže spojení s datovou schránkou a automaticky doplní ID datové schránky.
ID datových schránek státních institucí nastavíme v agendě Globální nastavení. Datovou schránku finančního úřadu pro podání přiznání DPH a hlášení pod volbou Daně v poli Dat. schránka.
ID datové schránky ČSSZ nastavíme v Globálním nastavení v sekci Mzdy/Instituce.
Datové schránky jednotlivých zdravotních pojišťoven se nastavují v agendě Mzdy/Seznamy/Zdravotní pojišťovny.
Elektronické podání se zaručeným elektronickým podpisem
Podání odesíláme přímo z příslušné agendy, tj. Přiznání DPH, Souhrnné hlášení, Kontrolní hlášení, Podání NEMPRI, PVPOJ přes povel Záznam/Odeslat...
V průvodci pro elektronické podání nastavíme elektronický podpis, kterým bude podání zabezpečeno.
Průvodce pro elektronické podání Přiznání DPH: elektronický podpis nastavíme pouze při prvním odeslání podání, pro další podání již bude podpis nastaven.
Průvodce pro elektronické podání Přílohy k žádosti o dávky nemocenského pojištění (NEMPRI): elektronický podpis nastavíme pouze při prvním odeslání podání, pro další podání již bude podpis nastaven.
Elektronická podání v programu PAMICA
Podobně jako z programu POHODA lze elektronická podání činit přímo ze mzdového systému PAMICA. Obdobně je potřeba nejprve nastavit datovou schránku v agendě Nastavení/Uživatelské nastavení.
Datové schránky institucí nastavíme v agendě Nastavení/Globální nastavení v sekci Instituce. Zde nastavíme datovou schránku finančního úřadu a sociální správy.
Datové schránky zdravotních pojišťoven nastavíme v agendě Nastavení/Zdravotní pojišťovny.
Elektronická podání se zaručeným elektronickým podpisem se provádí v jednotlivých agendách, tj. Personalistika, Podání NEMPRI, PVPOJ, ONZ a ELDP. Elektronický podpis nastavíme v průvodci při samotném odeslání podání stejně jako v programu POHODA.