Elektronická podání v POHODĚ a PAMICE

Elektronická podání v POHODĚ a PAMICE
Typ a rozsah elektronické komunikace vždy přímo závisí na konkrétní licencí POHODY

Elektronická podání v programu POHODA

Elektronická podání je možné podávat přímo z programu POHODA – bez nutnosti přihlašovat se na další portály.

Přímo z Pohody je možné podávat přiznání k DPH a související hlášení a podání související se zpracováním mzdové agendy. Pro elektronické podání přímo z Pohody je možné využít přihlášení do datové schránky nebo elektronický podpis.

Přihlášení prostřednictvím datové schránky

Pro využití elektronických podání prostřednictvím datové schránky je potřeba nejprve nastavit přihlašovací údaje k datové schránce. To provedeme v agendě Nastavení/Uživatelské nastavení/Datová schránka. Nejprve zatrhneme volbu Používat datovou schránku a poté vyplníme Přihlašovací jméno Heslo. Následně stiskneme tlačítko Test připojení.

Nastavení datové schránky v Pohodě
Pokud jsme údaje vyplnili správně, program POHODA naváže spojení s datovou schránkou a automaticky doplní ID datové schránky.

Nastavení datových schránek státních institucí

ID datových schránek státních institucí nastavíme v agendě Globální nastavení. Datovou schránku finančního úřadu pro podání přiznání DPH a hlášení pod volbou Daně v poli Dat. schránka.

Datové schránky ČSSZ

ID datové schránky ČSSZ nastavíme v Globálním nastavení v sekci Mzdy/Instituce.

Datové schránky jednotlivých zdravotních pojišťoven se nastavují v agendě Mzdy/Seznamy/Zdravotní pojišťovny.

 

Elektronické podání se zaručeným elektronickým podpisem

Podání odesíláme přímo z příslušné agendy, tj. Přiznání DPH, Souhrnné hlášení, Kontrolní hlášení, Podání NEMPRI, PVPOJ přes povel Záznam/Odeslat...

V průvodci pro elektronické podání nastavíme elektronický podpis, kterým bude podání zabezpečeno.

Průvodce pro elektronické podání Přiznání DPH: elektronický podpis nastavíme pouze při prvním odeslání podání, pro další podání již bude podpis nastaven.

Průvodce pro elektronické podání Přílohy k žádosti o dávky nemocenského pojištění (NEMPRI): elektronický podpis nastavíme pouze při prvním odeslání podání, pro další podání již bude podpis nastaven.

 

Elektronická podání v programu PAMICA

Podobně jako z programu POHODA lze elektronická podání činit přímo ze mzdového systému PAMICA. Obdobně je potřeba nejprve nastavit datovou schránku v agendě Nastavení/Uživatelské nastavení.

Datové schránky institucí nastavíme v agendě Nastavení/Globální nastavení v sekci Instituce. Zde nastavíme datovou schránku finančního úřadu a sociální správy.

 

Datové schránky zdravotních pojišťoven nastavíme v agendě Nastavení/Zdravotní pojišťovny.

Elektronická podání se zaručeným elektronickým podpisem se provádí v jednotlivých agendách, tj. Personalistika, Podání NEMPRI, PVPOJ, ONZ a ELDP. Elektronický podpis nastavíme v průvodci při samotném odeslání podání stejně jako v programu POHODA.

Odeslat článek známému   Vytisknout